Zamknięcie listy zgłoszeń za:



BEZPIECZEŃSTWO:

Bezpieczeństwo na rajdzie

  1. Nie stój na drodze odcinka specjalnego
  2. Nie przebiegaj przez drogę, gdy nadjeżdża samochód
  3. Nie stawaj po wewnętrznej stronie zakrętu
  4. Nie zasłaniaj tablic informacyjnych organizatora
  5. Nie zrywaj taśm zabezpieczających trasę
  6. Nie pozostawiaj na trasie rajdu dzieci bez opieki
  7. Zabezpiecz wszystkie zwierzęta domowe tak, aby nie weszły na trasę rajdu
  8. Nie rzucaj żadnych przedmiotów na trasę rajdu
  9. Nie pij alkoholu
  10. Ostrzegaj innych, gdy widzisz, że swoim zachowaniem stwarzają zagrożenie
  11. Bądź posłuszny wszystkim poleceniom służby porządkowej
  12. Nie usadawiaj się w miejscach uniemożliwiających ucieczkę przed pojazdem, który wypada z trasy rajdu
  13. Nigdy nie blokuj swoim samochodem drogi ewakuacyjnej
  14. Zostaw wolny przejazd dla służb ratowniczych
  15. Nie lekceważ służb porządkowych

Główne wydarzenia rajdu.

Ceremonia startu

Rajd Bëtowskô Gòńba wystartuje z Placu Wyszyńskiego w Bytowie. Rampa startowa postawiona będzie w centrum placu, a wokół niej staną stoiska partnerów rajdu, na których prezentowane bedą m.in. najnowsze modele samochodów. Po krótkim wywiadzie na rampie i przywitaniu przez włodarzy naszych terenów, załogi pojadą na trasę pierwszego odcinka superspecjalnego - prologu w Bytowie.

Prolog rajdu

Także w tym roku ściganie rozpocznie się od odcinka superspecjalnego wytyczonego zamkniętymi ulicami centrum Bytowa. Główne strefy kibica będą zlokalizowane wokół skrzyżowania ulic Drzymały, Dworcowej i Wojska Polskiego. Nie zabraknie również przejazdu przez Plac Kroefya i widowiskowej "beczki". Żeby znaleźć dogodne miejsce do kibicowania, należy przyjść nieco wcześniej, gdyż jak pokazały poprzednie edycje, tutejsze stefy kibica są zawsze szczelnie wypełnione. Należy także pamiętać o utrudnieniach związanych z rozgrywaniem prologu. W godzinach 18:30 - 22:00 zamknięte będą ulice oraz przejścia dla pieszych w obrębie trasy rajdu. Pierwsza załoga wystartuje do tego odcinka o godz. 20:00, a kolejne w 1-minutowych odstępach. Od tego oesu rozpoczyna się rywalizacja o ułamki sekund i jak najszybsze pokonanie trasy. Wieczorny odcinek to dla kibiców to doskonała okazja, by zobaczyć samochody rajdowe uzbrojone w dodatkowe reflektory (tzw. elektrownie), strzelające ogniem z wydechów (tzw. marchewy) z rozgrzanymi do czerwoności tarczami hamulcowymi. Zakończenie oesu zostanie zasygnalizowane przez przejazd samochodu funkcyjnego zamykającego stawkę.

Park Serwisowy

To miejsce, w którym ekipy serwisowe mają ograniczony czas między odcinkami specjalnymi, by modyfikować ustawienia rajdówek, wymieniać uszkodzone części, a czasami nawet całkowicie je reanimować. Nie należą do rzadkości sytuacje, gdy podczas 20-minutowego serwisu mechanicy wymieniają kompletną skrzynię biegów, czy dokonują napraw blacharskich, które pozwolą załodze kontynuować ściganie. Z ulokowanego na terenie firmy MARDO przy ul. Wybickiego 6 parku serwisowego w niedzielny poranek załogi wyruszą na trasę rajdu, a po każdej z pętli, która liczy po 2 oesy wrócą tu na serwis. Tutaj też trwa walka z czasem, więc należy zachować ostrożność i uważać na jadące rajdówki. Wejście na teren parku jest otwarte dla kibiców, ale nie wolno wchodzić za barierki ustawione przy każdym stanowisku. To strefa przeznaczona wyłącznie dla mechaników i członków zespołu. Każdy przyjazd do serwisu poprzedzony jest komasacją. To miejsce bezpośrednio przed wjazdem do parku serwisowego, w którym organizator wyrównuje odstępy między załogami. Tutaj zabronione są jakiekolwiek naprawy i modyfikacje przy samochodach rajdowych.

Odcinki specjalne

To tu dzieje się najwięcej – na oesach załogi rywalizują o ułamki sekund. Dla kibiców przygotowane są specjalne strefy, w których stosunkowo bezpiecznie mogą dopingować rajdowców. Każdy odcinek poprzedzony jest punktem kontroli czasu (PKC), na którym każda załoga musi stawić się w ściśle określonym czasie. Stąd bardzo ważne jest, by jadąć na strefę kibica nie parkować samochodów wzdłuż trasy dojazdowej do oesu, by nie zablokować drogi ewakuacyjnej i wyjazdu innym kibicom. Będąc w okolicach startu należy zwrócić uwagę, by nie zasłaniać załogom znaków rajdowych i zegarów. Zanim jednak rozpocznie się ściganie wyruszają samochody funkcyjne – po przejeździe samochodu 000 nie wolno już poruszać się po trasie oesu. Dlatego warto przyjechać odpowiednio wcześniej. Ostatnim samochodem funkcyjnym jest auto z nr 0, po którym wyrusza zawodnik z nr 1. Po starcie odcinka nie będziecie już mogli się po nim przemieszczać, więc nie zapomnijcie zabrać ze sobą niezbędnych rzeczy, jak kurtek przeciwdeszczowych, prowiantu czy składanych krzesełek. Skrzyżowania i drogi, którymi prowadzi odcinek specjalny zostaną zamknięte najpóźniej godzinę przed pierwszą załogą, więc utrudnień należy spodziewać się już od godziny 8:00. Dokładne godziny startu poszczególnych odcinków możecie sprawdzić w harmonogramie czasowym, który znajdziecie w publikowanym w piątek przed rajdem Informatorze Kibica.

Copyright © 2015-2020 - TopDrive Maciej Raczewski